Tape the sound

Thursday, June 9, 2011

Fotosommer 2011 med Beier Precisa






Fått dilla på dette kameraet her.



Kjøpte det for noen år siden på et marked, men har ikke brukt det før nå. Kameraet jeg snakker om er et Beier Precisa med E. Ludwig Meritar linse f 3,5. Knallgodt tysk merke, produsert i 1952. Det er virkelig gøy å ta bilder med det kameraet her. Man må kunne sin fotografi, fordi alt er manuellt. Det mangler til og med lysmåler, så her går det på erfaring og feeling!!! Gjett om jeg digger det! Nå kan alle Iphonere gå å legge seg. Dette er nemlig ekte vare, fotografert på skikkelig måte. Man må kunne sin fotografering. Ingen tvil om at jeg kommer til å bruke dette kameraet mye i sommer. Det er 2011 bilder i 50 talls stil. Svært glad er jeg også i de runde hjørnene som det blir på negativet. Snakker film i 120 format her. (Greit å nevne at filmen jeg har brukt er Fuji Neopan 400 iso som gikk ut på dato i 2003...) Dette er ekte fotoglede!

Bildene du ser her er fra Odden på Nesodden. Blir nok endel Nesoddenbilder med dette kameraet. Får vurdere å lage en bok/utstilling senere. Uansett blir det nå gøy å ta bilder igjen. Har ligget brakk en stund, men dette fikk fart på sakene.