Tape the sound

Monday, December 19, 2022

Photo Exhibition in Oslo

In may 2022 I had a photo exhibition in Oslo. Pictures shot between Sognsvann and Ullevålseter. My favorite walk in Oslo`s forest. 


Plakaten

Oslo utstilllingen ble holdt på pubcafeen LY i Oslo. Dette ble en ordentlig klassisk foto utstilling. Jeg brukte 1 måned i CYAN mørkerom. Dette får å vise frem ordentlig håndarbeid  med mørkeromskopier.

Jeg digger å være i mørkerom. Her får bildene mine den "touchen" de skal ha. Jeg liker sterke kontraster, og jeg liker sort hvitt bilder. Det er vel ettervert blitt mitt varemerke det.


Ferdige kopier til utstillingen


Det å kunne bruke tid i mørkerommet er en velsignelse. Som oftest med litt ECM jazzmusikk på høytalerne. Må ha musikk til arbeidet. Alt i alt er det som tiden oppheves helt, når man jobber i mørkerommet. Gleden ved å lage egne kopier er så ufattelig mye større en bare å lage en print.


Fra kjemikalie skålene ser man hvordan bildene trer frem


Sjefen for kollektivet CYAN mørkerom: Stig Marlon Weston

Er så glad for at det finnes denne muligheten til å leie seg inn på Cyan mørkerom. Jeg har alt jeg trenger selv av mørkeromsutstyr, men det er godt pakket ned, da jeg ikke har noen plass å sette dette opp. Derfor er det så utrolig takknemlig å kunne leie seg inn på Cyan.


Flere ferdige kopier fra mørkerommet. Det går selvfølgelig i natur ja.


Og det blir selvfølgelig elegant når bildene kommer i glass og ramme.

Følelsen av å se sine egne bilder ferdig montert er stor. Og enda bedre blir det når de kommer på veggen. Å kuratere sin egen utstilling er også en heftig kul jobb. Da skal man se etter linjer som skal samsvare med bilder og rommet de skal være i. 


Ekstra gledelig når bilder omsettes. Tore B. handlet 2 bilder av meg. Tusen takk!

Takk også til Jan D. og Liv M. for å kjøpe mine bilder. Takk til innehaver Christer Bell for at jeg fikk denne muligheten på Ly. 
Alt i alt var det ekstremt gøy å ha en egen utstilling igjen. Du verden hvor mye jobb det er. Men det er en glede å se når arbeidene henger på plass.
Dette ble en fin mai måned.   


Har fortsatt noen igjen som kjøpekatalog også. Trykket og klar. Ta kontakt! tse