Tape the sound

Friday, April 22, 2011

More photo experiments



For lenge siden, begynte jeg på en serie jeg kallte for "Planetarium". Ideen her er mye lik "Horisonter". Nemlig å lete etter de store perspektiv i de små motivene. Med de små motiver, mener jeg nærbilder og utsnitt av forholdshvis enkle motiver. Likevel er det masse innhold her. Jeg ser etter universelle - kosmos - i alt mulig rart. Det er ofte i vanndammer og slikt. Bildene bør kunne assosieres med et stort perspektiv. Det er kunsten å få til. "Planetarium" er en serie og et arbeid jeg nesten hadde glemt, inntil jeg nå i påsken fant frem et nytt bilde. Kanskje setter dette setter sving på sakene igjen.
Jeg lagde først et bilde som kunne minne om et silketrykk. (Se lite bilde.)

Litt Andy Warhol inspirert etter å ha lest boka Andy Warhol Live. En fabelaktig bok! Inspirasjon skal brukes, og med disse bildene er noe på gang igjen....