Tape the sound

Tuesday, May 19, 2020

Javel, nei Fritt Ord


Jeg fikk avslag på dette prosjektet som heter "Mellom linjene."

Fritt Ord utlyste ekstra midler som skulle bidra litt ekstra i disse
koronatider. Intensjonen var vel også å få tekster som kunne ta
samtidsånden om hvordan korona påvirker oss.

Da er det på sin plass å søke om midler til en prosatekst i en
annerledes innpakning. Men kanskje jeg bare skulle holdt meg til
tekst?
Fordi jeg prøver noe nytt og er kreativ, så straffes jeg med avslag.
- Ja.
- Jeg er bitter!
Skikkelig teit. Men det er fordi min idè skiller seg ut fra alt annet
man har sett. (Jeg legger med et utvalg i blogposten her.) Dette er et
slags "grafitti-blad" med overskrifter. Alt som er skrevet "Mellom
Linjene" har med dette å gjøre. Men jeg følger ikke noe spesifikt
mønster i brødteksten min. Eller prosateksteksten om du vil.
Dette er mine tanker om forskjellige temaer i disse tider. Det lar seg
forstå, selv om man bare leser bruddstykker i innholdet. Overskriftene
er tydelige nok, og gir en god pekepinn til handlingen.



Det kan være at noen har gjort dette på tilsvarende måte før meg. Jeg
skal ikke påstå noe annet. Tekstinnholdet er allikevel mine
samfunnsbetraktninger.
Jeg skal heller ikke påstå at min stemme er den viktigste i verden.
Men jeg representerer noe allmenngyldig, som flere kan kjenne seg igjen
i. Jeg er faktisk god på å skrive slikt.










Originalitet, kreativitet, kvalitet, innhold.
Det har ikke en dritt å si.
Derfor sier jeg:
Merkelig avgjørelse FRITT ORD!

Tom Ståle Engebretsen       mai 2020